Wera äter kiwi...

Wera är verkligen inte som andra katter, det kan jag lova. Har ju tidigare berättat en hel del om denna katt. Hur hon är och vad hon äter. Hon är bara för härlig.
Idag när jag kom hem möter  hon mig vid dörren med ett lite konstigt läte. Inget mjau, för det vet hon knappt hur det låter. Efter en stund går jag till kylskåpet för jag är sugen på något. Hittar en Kiwi som jag tar, delar den och tar med mig den pluss en sked och sätter mig i soffan. Wera vet typ redan då vad som ska hända så hon flyger upp i soffan skriker och spinner på samma gång.  Jag sätter mig och hon blir närgången. Jag gosar med henne och hon spinner ännu mera. Jag börjar  äta min Kiwi och hon blir mer och mer otolig för hon vill ju också smaka. Vilket hon altid vill när man äter, om man så sitter i soffan eller vis bordet. Jag tänker att Kiwi nej det lär hon väl ändå inte gilla. Jag äter upp min frukt och stäcker sedan fram skeden till Wera. Hon lukat och börjar slicka av skeden. Tror knappt mina ögon. Hon verkar tycka att det är jätte gott. Jag skrapar med skeden i Kiwin så att det blir kommer mer kiwi på skeden och hon slickar vidare.
Inte trodde jag att katter åt kiwi men det gjorde de visst eller i alla fall vår kat, vår Wera som är lite udda. Och jag tror allt att hon har blivit lite bortskämd på sista tiden. Hon får alltid smaka av mig när vi äter vad det än är och oftast är det gott. Men hon är ju gamal så det tycker jag hon kan få.

Kram
/David som har en så rolig och söt katt så han vet knappt

Kommentarer
Postat av: Emil Adén

Hejsan, vad tomt det var här med kommentarer...

Ja du Wera är som hon är. Hon äter det mesta och tigger alltid. Skönt att hon slutat tigga av mig och bara tigger av dig! ;)

Kram

2008-08-28 @ 19:46:24
URL: http://redlime.blogsome.com
Postat av: TucciT

Aw hihi hon är för go den katten.. men kiwi lixom.. de e väl typ de sista man tror en katt äter :P

2008-09-02 @ 18:38:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0