En bra dag

Idag har varit en bra dag. Det har inte hänt något specillet men man ska ha sådan dagar också.
Idag var alla kollegor tillbaka till jobbet efter semestern. Det var trevligt att träffa alla och jag tror att det kommer bli en väldigt bra och trevlig höst. Vår avdeling har blivit jättefin. Jag och min kollega har kämpat hårt för att få den som den är nu. Vi har fått börja om från början eftersom de under sommaren har målat taken. Så när man kom tillbaka var alla och då menar jag alla möblerna ihoptryckta i köket ochi skötrummet. Så det var ju bara att börja städa och mublera om men det var ganska bra för då kunde man göra om lite och det blev faktiskt till det bättre. Tack vara mig har vi även fått ett extra utrymme att uttnyttja till vår avdeling och våra barn. Det är jag stolt och nöjd över. Även mina två kollegor är supernöjda.

Efter jobbat bar det av med tvärbanan till gullmarsplan. Den stationen brukar jag inte åka vider från så jag var helt vilse. Jag som skulle till Medborgarplatsen. Tunnelbana efter tunnelbana kom och jag visste inte vart de åkte.  Stog och tittade på kartan och frågade tjejen som stod jämte om hon visste om näste tåg skulle åka mot centralen. Och konstigt nog visste inte hon heller. Hon var lite lost som jag. Lite komiskt. Men så till slut fattade jag och vi hoppade på tunnelbanan som kom för hon skulle åt samma håll som jag.
Framme på Medborgarplatsen gick jag till affärren där jag skulle hämta mina nya byxor som jag handlade i lördags. Två pra till och med. Ett par oranga och ett bar blåjeans i stuprörmodell. Skitsnygga och tajta. Frågan är hur vänner och bekanta och folk på stan kommer att reagera på de oranga byxorna. Men vad gör det, det är jag som ska ha  dempå mig. Jag tycker det kan vara lite tufft och läckert.

Ikväll har jag lagat mat till Emil...igen ;)
Idag bjöd jag på marinerad flärskfilee sallad och vitlöksbröd. Det blev verkligen jättegott. Eftersom Emil har börjat med viktväktarna så får man ju tänka lite vad man lagar. Har även funderingar på om man ska dra ner på pasta, potatis och ris så därför skippade vi det idag. Det är t.o.m så bra att kocken på jobbet ska ge mig en grönsallad varje dag så jag kan äta det istället för kolhydraterna. Han e så hygglig den där kocken.

Det är väldigt trist att OS går på de tider som de gör för jag hinner ju inte titta :( Hur ska det gå när väl friidrotten kommer igång. Ska man beöva vara uppe på nätterna för att se. För det är inte lika kul att höra resultaten i efterhand. Jaja vi får se hur det blir. Får tokkolla i helgen när man e ledig.

Puss och kram
/David som mår så bra så han vet kanppt

Kommentarer
Postat av: TucciT

fan vad najs med oranga byxor :D i like :D

2008-08-15 @ 10:29:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0