Schalgerkväll på PRIDE

Igår var det den stora dagen på PRIDE. Just schlagerkvällen som alla har väntat på så länge. Som alla har spekulerat om i veckor. Vilka svenska schlagerartister ska komma? Och vilka blir de utländska ESC vinnarna? Frågorna och förväntiningarna var många.

Men innan alla uppträdandena drog igång gick jag Fredrik och Emil rint i Pridepark. Mest jag och Frerik för Emil var på sitt håll men kom tillslut efter många om och men och gjorde oss sällskap. Det blev ett litet missöde som förstorades upp till skyarna när jag och fredrik skulle sammanståla men Emil. Bland allt folk är det inte så lätt att hitta varandra. Och höra varandra i telefon är inte heller lätt. Vi stod still på samma ställe i säkert en halvtimme men ingen Emil dök upp. Ringde flera gånger men han hittade oss inte. så när han väl kommer så är han vansinnig med svarta ögon för att vi inte står där vi sagt. Men det hade vi gjort. Ett stort misstförstånd som nu är uträtt. 

Under tiden som vi väntar på Emil hinner vi träffa en klasskamrat til mig från komvux. Vi läste engelsak ihop. På den tiden satt vi alltid bredvid varann och hade super roligt och skrattade ofta. Det var hon som såg mig, jag kopplade först inte vart vi hade träffats men sen kom det upp ett ljus. Vi stog där och pratade minnen...roliga minnen!!! Hon presenterade sin flickvän men jag kunde ju inte presentera Emil eftersom han inte var där. Men till slut kom han och de hälsade. Jag hade aldrig tänkt att hon skulle vara läsbisk när vi pluggade ihop. Men det var roligt att stöta ihop igen. Och det roliga är att hon bor där jag bor och jobbar även hon som förskolelärare.

Det var en hel del ländisar i pride park denna dag. Frida hallgren, Annika Lantz, Christer Björkman, Subaide Simzek och en gammal dam som varit md i varuhustet som jag inte kan namnet på.

När väl schlaren började blev det många överraskningar. Lili och Sussi...viken show de bjöd på. Undrar när man får se dem på en schlager scen igen. Upp och hoppa Frida, Linda bengtzing, Måns Zelmerlöw, Charlotte Perrelli med sin TVÅ hits, Lena Philipsson som ropades in flera gånger av publiken, Dana International, Sanna Nielssen, Sofia källgren och Rongedal mfl. Bäst under kvällen var Lili och sussi och Lena Philipsson!!!!
När showen var slut gick vi hem för fötterna värkte så in i norden.

Idag blir det en lugn dag här hemma. Sitter i soffan med Therese. Snart kommer väl Erik, en trevlig och söt kille som Therese ska ta vara på. Jag svättes för det är så vansinnigt varmt!

Kram
/David som är så varm så han vet knappt



Kommentarer
Postat av: TucciT

aw... gullig du är.. klart jag ta vara på Erik :) hihi..

tur du skrivit massa blogg som jag inte läst så jag har nåt o göra nu på tåget :P

Kram

2008-08-05 @ 11:53:10
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0